Aduan 投诉专区
网上投诉表格
OnLine ComplainForm
e-Aduan

务边国会选区
Parliment Gopeng

新邦波赖州选区
DUN Simpang Pulai

迪遮州选区
DUN Teja

E-Mail Us 电邮我们

党资料
州联委会
最高理事会
人民公正党章程
入党表格 Borang Keahlian
活动通告
《15 Malaysia》短片观赏会
日期:2009年9月30日(星期三) 晚上8点
地点:松俊花园服务中心(观音洞对面)
分享人:YB Dr Lee

中秋月光晚会
日期:2009年10月1日(星期四) 晚上7点
地点:新咖啡山佛爷庙

中秋月光园游会
日期:2009年10月3日(星期六) 晚上8点
地点:昆仑喇叭福德祠停车场

下载区 Downloads
Borang Dermasiswa

Borang Pembaharuan Penangguhan Khimat Negara

Borang Penangguhan Khimat Negara

Borang Pengecualian Khimat Negara

Borang Rayuan Penangguhan Khimat Negara

Other things


毫不留情:政府给我送来一项讯息 The government sends me a message
Ahad, 31 Januari 2010


他们想要让我知道这不是一宗爆窃案,同时他们也留下了一项『讯息』给我。那讯息的意思现阶段还不明确,可是,他们留下的刀子和剪刀很明显的在告诉我一些东西,不管那是什麽。

美加纳兹慕丁(Megat Najmuddin Khas)是我在瓜拉江沙马来学院的学长,同时也是巫统纪律委员会成员之一,他想要我回来马来西亚,根据他的说话,就是『做个男子汉』,他向我承诺,如果我这样做的话他会永远敬佩我。

我无法保证我将会获得他永远的敬佩,可是,我却可以保证,如果我出现的话,我将没法睡在家里的床上,我将呆在双溪毛糯监狱——那是当我等待着大概几十项控状的时候,包挂煽动罪(大概六项不同的罪名)、刑事毁谤罪(三项控状)、官方机密法令(大概有四至五项不同的控状)、多媒体法令等等,又或者是在《内安法令》下的无审讯扣留,呆在甘文丁扣留中心。

我们能够不假思索的确定,我的这许多项审讯将会花好多好多年(尤其是当你涉及上诉庭和联邦法院的上诉时),而我将不会获得保释外出,继续蹲在牢房中等待审讯过程。还记得琳斐南德斯(Irene Fernandez)的案件吗?她的官司耗时十年。
※艾琳起诉前锋报诽谤胜诉 吉隆坡高庭裁决赔偿20万

因此,我在官司中的胜负已经不在重要,每项罪名大概会是6个月到18个月的监禁,即使我打赢了官司,我还是得花许多年的时间坐牢。如果我打输了官司而被判入狱的话,我大概能够在同一天出狱,因为我大概已经服完了我的刑期,而我所遭受的还押将超过我的刑期。

总的来说,我宁愿自首以获得较短的刑期,而为自己的清白辩护,即使打赢了这场官司,我还得坐很长时间的牢。

美加已经向我保证会给我公平的审判,他也指出政府能够保证我的安全,同时不会有事发生在我身上。

美加也许可以考虑一下我的这项献议。昨夜,一些人进入我在双溪毛糯的住家偷东西,他们成功的关闭保安系统,并破门而入。

可是没有什么东西被偷走,连箱子里的硬币都还在。

他们翻箱倒柜,并翻阅我所有的文件。他们很肯定的是在找某些东西(或想留下一些东西),而没兴趣偷东西。我的电视、光碟机等等的,连碰也没碰,家中其他的值钱财物也是这样。

他们想要让我知道这不是一宗爆窃案,同时他们也留下了一项『讯息』给我。那讯息的意思现阶段还不明确,可是,他们留下的刀子和剪刀很明显的在告诉我一些东西,不管那是什麽。

我可以想象到的是,当我睡在监狱中时,我妻子独自一人在家,而不晓得他们将会在几时再次的回来兑现这些『讯息』。

谢谢你美加,可是不了,谢谢。你们的人昨夜已经送了一项讯息给我,放了满屋子的刀子和剪刀大概意味着一些东西,虽然我不肯定到底是什麽意思。或许是巫师做法,而那些是在我家施的『魔法』。这是一个可能性,他们无法用合法手段对付我,因此他们企图用魔法干掉我。嗯……真是耐人寻味。

怎么说都好,美加,带着你的讯息去死吧!我的讯息比你的棒。巫统和国阵的日子不久了,趁着还有时间,好好的享受你们政权的最后时光吧!我们步入布城的那一天将会是清算之日,而我将会确保你们的人把昨夜留在我家中的刀子和剪刀通通吞进肚子里头。








出处∶Malaysia Today
原题∶No Hold Barred∶The government sends me a message
作者  ∶拉惹柏特拉
发表日期∶31-01-10
翻译  ∶西西留


They wanted me to know that this is not a robbery. And they also left me a ‘message’. What this message means is not too clear at this stage but the knives and scissors they left all over the place appears to be telling me something, whatever that is.

NO HOLDS BARRED

Raja Petra Kamarudin

Megat Najmuddin Megat Khas, my senior in the Malay College Kuala Kangsar and a senior member of Umno’s Disciplinary Committee, wants me to return to Malaysia and, according to him, ‘be a man’. He promised me his eternal respect if I do that.

I cannot guarantee I will get his eternal respect if I do that. I can, however, guarantee I shall not be sleeping at home if I surface. I will either be living in the Sungai Buloh Prison -- while awaiting trial on most likely more than a dozen criminal charges that would include crimes of sedition (probably six different charges), criminal defamation (three charges), the Official Secrets Act (probably four of five different charges), the Multimedia Act, etc. -- or I will be living in the Kamunting Detention Center under ISA detention without trial.

We can safely assume that my many trials will take many, many years (especially when you include the appeal to the Appeal Court and Federal Court) and that I will be sitting in jail without bail while the whole process unfolds. Remember Irene Fernandez? Her trial took almost ten years.

So it really does not matter if in the end I win or lose my case. The sentence would probably be six months to 18 months for each charge. Even if I win my case I would still have spent many years in jail. And if I lose my case and get sentenced to jail I would walk out that same day because I would have already served my sentence anyway. And the remand I would suffer would be longer than the jail sentence.

In other words, it would be easier to plead guilty and get a shorter sentence than plead innocent and then win my case while spending an even longer period in jail.

Megat has guaranteed me a fair trial. He has also indicated that the government can guarantee my safety and that nothing will happen to me.

Megat may want to reconsider that offer. Last night, some people broke into my house in Sungai Buloh. They managed to disable the alarm system and break the door to get in.

But nothing was stolen, not even the box of coins. They ransacked my cupboards and went through all my documents. They were definitely looking for something (or wanted to leave something) and were not interested in stealing anything. My TV, DVD player, etc. were not touched. Neither were the other valuables in the house.

They wanted me to know that this is not a robbery. And they also left me a ‘message’. What this message means is not too clear at this stage but the knives and scissors they left all over the place appears to be telling me something, whatever that is.

I can imagine me sleeping in prison and my wife alone at home not knowing when they will come again to fulfil the ‘message’.

Thank you very much Megat but no thanks. Your people sent me a message last night. Knives and scissors placed all over the place probably mean something, though I am not sure exactly what. Or maybe a bomoh (witch doctor) was at work and this is the ‘charm’ that was planted in my house. That is a possibility. They can’t get me legally so they are trying to finish me off with black magic. Hmm…that’s a thought.

Anyway, to hell with your message, Megat. My message is better. Umno’s and Barisan Nasional’s days are numbered so enjoy these last days of your regime while you still can. The day we march into Putrajaya will be the day of reckoning. And I will make sure I make your people swallow those knives and scissors they left in my house last night.
posted by PKR - Ranting Gunung Rapat 人民公正党昆仑喇叭支部 @ 23:09  
0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home
 
free counters

690A Tingkat 1 , Jalan Besar Gunung Rapat , 31350 Ipoh, Perak
昆仑喇叭重要事记
全马首个民选村长的新村
新书推介
『晴天霹雳』
霹雳州夺权事件演变


每本RM15(不包括邮寄费用)
附送作者YB曾敏凯州议员
亲笔签名
Previous Post
Archives
务边区 Links
Pakatan Rakyat Links
Alternative Media Links
Powered by

© 2009 PKR - Ranting Gunung Rapat Cabang Gopeng 人民公正党务边区昆仑喇叭支部 .
Blogger Templates
by eRic Lim and Powered By AV Computer Sales & Service